Ásványgyapot hőszigetelő anyagok gyártásába kezd a Masterplast

Olvasási idő: 4 perc


Az iparág elitkategóriájába lép a magyar vállalat 2022. szeptember 08. Sárszentmihály. Belép az ásványgyapot hőszigetelő anyagok gyártásába a Masterplast. A társaság jövőjét meghatározó stratégiai döntéssel a legnagyobb nemzetközi vállalatok által dominált szűk elitmezőnybe lép a magyar gyártó.

A vállalat vezetése a konkrét beruházási döntések előkészítését az elérhető állami támogatás, a működtetéshez szükséges elektromos energia rendelkezésre állása és környezeti-fenntarthatósági szempontok alapján is mérlegeli. A fejlesztés révén a Masterplast olyan egyedülállóan széles hőszigetelőanyag gyártási portfolióval fog rendelkezni, amely jelentősen javítja a vállalat versenyképességét és üzleti kilátásait.

 

A vállalat igazgatótanácsának tegnapi ülésén hozott határozatában a piaci folyamatokra és a szigetelőanyagok fókuszára tekintettel döntött az új stratégiai üzletág elindításáról. A társaság vezetése az ásványgyapot hőszigetelő anyagok gyártása területén mind belföldi, mind külföldi beruházásokat kilátásba helyezett. A a vállalat megújult stratégiáját, ahol az ásványgyapot üzletág részletes ismertetése mellett új középtávú eredményterv is közzétételre kerül.

 

Az ásványgyapot, szálas hőszigetelő anyagokat az épületek egészében a padlástól a tetőn át, egészen a lábazatokig, többek között a pinceszerkezetben, a födémek elválasztásánál, a homlokzatokon, a gipszkartonfalazatok belső szigetelése során használják, minden épülettípusnál, legyen szó irodáról, ipari csarnokról, családi- vagy társasházról. Az elmúlt években folyamatosan bővült az ásványgyapot hőszigetelő anyagok iránti kereslet Európában, amelyet a jelenleg elérhető gyártói kapacitások csak korlátozottan képesek kielégíteni. A kibontakozó energiaválság felerősítette az épületek energiahatékonysági korszerűsítésének igényét, amely jelentős piacbővülést eredményezhet a hőszigetelő anyagok piacán. A társaság a szálas hőszigetelő anyagok gyártásával egy jelentős értékesítési potenciállal bíró termékkörben léphet a meghatározó európai gyártók élmezőnyébe.

 

A Masterplast növekedési stratégiájának alapja a saját gyártás intenzív bővítése, amelyet zöldmezős beruházások és akvizíciók segítségével valósít meg. A társaság az elmúlt évtizedben mintegy 80 millió euró értékben hajtott végre invesztíciókat, melyek jelentős hányada az épületek energetikai korszerűsítésében fontos homlokzati hőszigetelő rendszer és kapcsolódó termékeinek gyártását célozta. A vállalat jelenleg a piacok ellátását 3 országban működő 8 gyártóbázisa biztosítja, ám a befejező fázisban lévő beruházásoknak köszönhetően 2023 tavaszán további három új hőszigetelőanyag gyártóüzemben (Olaszország, Magyarország és Szerbia) indul meg a termelés, ami nagyságrendi kapacitás bővülést jelent a műanyag alapú hőszigetelő anyagok gyártásában. 2022 első félévében a Masterplast 63 százalékkal növelte értékesítését az épületek energiahatékonyságát javító homlokzati hőszigetelő termékcsoportban, és féléves összesítésben jelentősen meghaladta az előző év azonos időszakának eredményeit.

 

 

„A vállalat növekedési és jövőépítési stratégiájában a következő nagy mérföldkő az ásványgyapot hőszigetelőanyagok gyártása, amellyel a legnagyobb nemzetközi nagyvállalatok által uralt szűk elitmezőnybe lépünk. Az ásványgyapot hőszigetelések piacát az elmúlt időszakban ellátási nehézségek jellemezték egész Európában. Ebben a vákuum szegmensben nagyon erős az értékesítési potenciál, mert folyamatosan bővül a kereslet, de az elérhető gyártási kapacitások korlátozottak. A mostani döntéssel megteremtjük a lehetőségét annak, hogy a Masterplast az évtized közepére tovább erősítse pozícióját, és a közép-kelet-európai régió meghatározó hőszigetelőanyag gyártójává fejlődjön.” –tette hozzá Tibor Dávid, a Masterplast elnöke.


Masterplast Nyrt.

Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió legnagyobb magyar többségi tulajdonban lévő építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata. A cégcsoport 9 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett vállalat 2020-as árbevétele 122,7 millió euró volt.