Stratégiai megállapodást kötött a Masterplast és a Market

Olvasási idő: 4 perc


Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Masterplast Nyrt. és a Market Építő Zrt. A vállalatvezetők ünnepélyes keretek között írták alá azt a megállapodást, amelyben főként a magyar és közép-kelet európai piaci igények ellátását biztosító kőzetgyapot hőszigetelőanyag gyárak létesítését célozzák.

A két meghatározó, hazai építőipari szereplő összefogása jelentős lépés a magyar tulajdonú építőanyag-gyártás erősítése felé.

 

 

Az aláírás alkalmából rendezett sajtóeseményen a vállalatvezetők ismertették az együttműködés kialakulásának hátterét, miszerint az utóbbi években fokozott ellátási nehézségek jellemezték az ásványi hőszigetelőanyagok hazai piacát, amely mind az építőanyag kereskedelmi, mind az építőipari kivitelezői szegmens munkáját nehezítették. A hőszigetelőanyagok iránti kereslet növekedése tovább mélyítette a hazai piac ellátási problémáit, és rávilágított a magyar tulajdonú gyártói háttér hiányának negatív hatásaira. Az energiaárak drasztikus növekedése, a kibontakozó európai energiaválság és az egyre sürgetőbb klímavédelmi kihívások előrevetítik a hazai piac ellátottságának és a magyar építőipari szereplők versenyképességének további romlását az ásványi hőszigetelőanyagok terén. Mindezek pedig cselekvésre sarkallták a két jelentős magyar tulajdonú építőipari vállalatot, amely egy kölcsönösen előnyös üzleti megállapodás létrejöttében öltött formát.

 

A Masterplast és a Market stratégiai együttműködésében olyan kőzetgyapot gyárak közös létesítését célzó határozott szándékát rögzíti, amelyek kifejezetten a magyar és közép-kelet európai piaci igények ellátását biztosíthatják. Az új gyárak Magyarországon és/vagy Szerbiában létesülhetnek, a partnerek közlése alapján az első közös projekt konkrét terveinek ismertetése már 2023 első negyedévében érkezhet. A két vállalat 50-50 százalékos tulajdoni arány mellett működő gazdasági társaságba szervezi a közös munkát. A gyártási projektek megvalósításához, azok nemzetgazdasági stratégiai jelentősége miatt állami támogatási forrásokkal is terveznek. Az együttműködés sikerességéhez a Market nagy projekteken szerzett több évtizedes generálkivitelezői és projektmenedzsment tapasztalatával, innovatív megoldásaival, a Masterplast pedig az építőanyag gyártás technológiai, termelésirányítási, valamint logisztikai és kereskedelmi tapasztalatával járul hozzá.

 

 

„A Market Csoport az elmúlt évek kihívásokkal teli, bizonytalan gazdasági környezetében is jelentős energiákat fektetett abba, hogy a szakiparát érintő változásokat megvizsgálja, elemezze, értékelje, és ezekből előremutató következtetéseket vonjon le. Cégcsoportunk egyik erénye, hogy mindig, minden helyzetben gyorsan reagál, a változásokban pedig nem a nehézségekre, hanem sokkal inkább az innovatív lehetőségekre fókuszál. Az építőipari alapanyagok hiánya, jelentős áremelkedése és a gyártóktól való kiszolgáltatott függőség egy olyan piaci jelenség, melyen a Market változtatni kívánt. Ehhez olyan partnert kerestünk, és találtuk meg a Masterplastban, akivel jól kiegészítjük egymást, és maximalizálhatjuk a szigetelőanyag-gyártásban rejlő potenciált”nyilatkozta Scheer Sándor, a Market Építő Zrt. igazgatóság elnöke.

 

 

„A sikeres tőzsdei tőkebevonást követően határozott lépésekkel kívánunk haladni ásványgyapot gyártási terveink megvalósítása felé. Célunk, hogy minél nagyobb léptékekben tudjuk kiépíteni gyártói hátterünket, amely erős piaci pozíciók elérését biztosíthatja Magyarországon és a környező országokban. Nagy öröm számunkra, hogy stratégiai céljaink megvalósítása közben a hazai építőipar meghatározó magyar vállalatával összefogva, közösen tehetünk a magyar tulajdonú építőanyag gyártás erősítése érdekében. Megítélésem szerint a Market és a Masterplast együttműködése kiváló példát mutat majd az összefogásban rejlő erőre”hangsúlyozta Tibor Dávid a Masterplast elnöke.

 


Masterplast Nyrt.

Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió legnagyobb magyar többségi tulajdonban lévő építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata. A cégcsoport 9 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett vállalat 2020-as árbevétele 122,7 millió euró volt.