Énekszóval avatták az okostantermet a Kodály Zoltán Általános Iskola és Gimnáziumban

Olvasási idő: 3 perc


A KÉPES (Közösségi Értékteremtő Program) keretében megvalósult okostanterem fejlesztés újabb mérföldkő a székesfehérvári digitális oktatásban

„Hát daloljunk, hát nevessünk, minden gondot félrevessünk” – szólt a 7.a osztályosok kórusa csütörtökön a Kodály Zoltán Általános Iskola és Gimnáziumban, amikor az intézmény legújabb büszkeségét, az okostantermet adták át.
 

Összefogás a jövő generációjáért

 
A KÉPES (Közösségi Értékteremtő Program) keretében megvalósult okostanterem a Masterplast támogatásával jött létre. Dr. Cser-Palkovics András polgármester köszönetet mondott a programban résztvevő cégeknek az összefogásért. „A 2013-ban indult összefogásban az idei évben mintegy 20 cég vállalt szerepet” – emelte ki a városvezető.

 

Pedagógusképzés és modern eszközök

Az Alba Innovár digitális fejlesztésének keretében nyolc pedagógus vett részt egy teljes tanéves továbbképzésen. A teremben elhelyezett eszközök a tanulók életkori sajátosságait figyelembe véve kerültek kiválasztásra, az iskolába lépéstől az érettségiig támogatva a digitális kompetencia fejlesztését.

„A digitális eszközök tudatos integrációja növeli a tanulók motivációját, elősegíti az aktív tanulást és a kreatív problémamegoldást” – foglalta össze Laufer Tamás, az Alba Innovár vezetője.

Molnár Tamás önkormányzati képviselő szerint „az okostanterem lehetőségeivel már a 21. század munkahelyére tudják felkészíteni a fiatalokat”.

 

Hosszú távú elkötelezettség

Dr. Ferschné Várnai Tímea főigazgató is nagyon örült, hogy az Alba Innovár digitális mentorhálózatának tagjaiként hosszú távon is támogathatják az iskolai innovációt. „A megszerzett tudás nemcsak saját gyakorlatukban hasznosul, hanem belső képzések révén is hozzájárul az intézmény egészének fejlődéséhez.”

 

Az innováció mint befektetés a jövőbe

A mai világban a technológiai fejlődés sebessége minden eddiginél nagyobb kihívások elé állítja az oktatást. Az okostantermek létrehozása nem csupán eszközfejlesztés, hanem paradigmaváltás: a hagyományos frontális oktatás helyett interaktív, kreatív és együttműködésen alapuló tanulási környezetet teremt.

A digitális kompetenciák fejlesztése ma már nem luxus, hanem alapvető szükséglet. Azok a gyerekek, akik már általános iskolás korukban megismerkednek a modern technológiákkal és azok kreatív alkalmazásával, jelentős előnnyel indulnak a munkaerőpiacon. Az okostantermek nemcsak a STEM készségeket fejlesztik, hanem az algoritmikus gondolkodást, a problémamegoldó képességet és a csapatmunkát is.

Székesfehérváron a KÉPES program keretében megvalósuló fejlesztések bizonyítják, hogy a helyi vállalatok, az önkormányzat és az oktatási intézmények összefogása valódi változást tud hozni. Az oktatásba való befektetés mindig megtérül – nemcsak gazdasági értelemben, hanem a közösség egésze számára is.


Masterplast Nyrt.

Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió legnagyobb magyar többségi tulajdonban lévő építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata. A cégcsoport 10 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett vállalat 2022-es árbevétele 201,8 millió euró volt.