Új gyártást indít a Masterplast

(Sajtóközlemény - 2019.12.09.) Újabb gyártás indítását jelentette be a Masterplast éves befektetői tájékoztatóján. A Sárszentmihályon létesülő üzemben évente 30 millió négyzetméter magas minőségű diffúziós tetőfólia előállítására alkalmas, német technológiájú gépsor kezdi meg a termelést várhatóan 2020 tavaszán.

Jelentős árbevétel és eredménynövekedés mellett zárhat kiemelkedően sikeres évet a Masterplast. A vállalat középtávú terveiben a saját gyártói hátterének további fejlesztése áll, aminek kapcsán újabb gyártási beruházás indulását jelentették be a társaság vezetői.

 

Az előrejelzések szerint az éves árbevétel 10 százalékos emelkedést követően 107 millió eurót érhet el, míg az adózott eredmény várhatóan 45 százalékkal ugrik meg az egy évvel korábbihoz képest és közel 4,8 millió euró lehet. Az utóbbi 10 év legjobb eredményeinek hátterében több tényező is szerepet játszott. Gyártási kibocsátásának és működési hatékonyságának növelésével a vállalat megteremtette az alapot a kedvező iparági környezet nyújtotta lehetőségek kihasználásához, és jelentősen növelte a stratégiai termékeivel elért piaci részesedését. Emellett a kedvező deviza környezet is támogatta a vállalat jó teljesítményét.

 

A Masterplast stratégájában kulcsfontosságú a gyártói hátterének fejlesztése. Az utóbbi 5 évben közel 20 millió euró értékben megvalósuló gyártási beruházásaival a társaság elérte, hogy kulcstermékei nagy részében saját termelésből biztosítja növekedésének termékalapját. Az üvegszövet kibocsátásban elért 25 százalékos, illetve az EPS hőszigetelő anyagoknál mutatkozó 30 százalékos bővüléssel a saját gyártású termékek forgalmi aránya 45 százalékra emelkedett a teljes árbevételt tekintve.

 

A 2019 júniusában megvalósuló T-Cell akvizíció bővülő áruhátteret biztosított a magyar piacon elért kiemelkedő növekedéshez. A főleg ipari felhasználású termékek gyártásánál viszont a Masterfoam beruházás lassabb felfutásával kellett a vállalatnak szembe néznie.

 

A társaság hosszabb távú célja, hogy minden stratégai termékkörében rendelkezzen saját gyártással, tovább erősítse piaci pozícióit és 2030-ra 65 százalék fölött legyen a saját termelésben előállított termékek forgalmi aránya. Ennek fényében újabb stratégiai termékkör gyártásának indását jelentették be a társaság vezetői. A Sárszentmihály 2.0 projektben, évente 30 millió négyzetméter magas minőségű diffúziós tetőfólia előállítására alkalmas német technológiájú gyártósort fognak beüzemelni. A beruházás értéke 1,3 millió euró, a pénzügyi források között az állami támogatás bevonását is tervezi a vállalat. A várhatóan 2020 második negyedévében elinduló termelés javítja az ellátásbiztonságot és további dinamikus növekedésre ad lehetőséget.

 

2019. december 4-én az MNB növekedési kötvényprogramjának keretein belül sikeres kötvénykibocsátást hajtott végre a Masterplast. A kötvények túljegyzés mellett 6,02 milliárd forint (~18,2 millió euró) értékben, 7 éves lejárattal és 1,93 százalékos átlaghozammal kerültek kibocsátásra. A kötvényekből történő forrásbevonás kedvező kondíciókkal nyújt lehetőséget a társaság számára a hitelei kiváltására és a finanszírozás újra strukturálására.

A vállalat 2022-ig vonatkozó középtávú előrejelzésében csökkenő dinamikájú árbevétel növekedés mellett, tovább bővülő gyártási kibocsátás, hatékonyabb működés és magasabb eredményesség szerepel, amit 2020-tól már a kötvényhozam kedvező kamatozása is támogat.

A befektetői értékteremtés kapcsán a vállalat megerősítette a tavaly közzétett osztalékpolitikáját, amelynek fókuszában a részvényesi értékteremtés áll. A vállalat eredményes működésével és sikeres gyártási beruházásaival biztosít stabil alapot az árfolyam további emelkedéséhez, illetve a közkézhányad további növelésével reális célként fogalmazódhat meg a BUX tagság elérése is.

 

Tibor Dávid, a Masterplast elnöke

 

„Természetesen nagyon örülünk a mostani eredményeknek, de mi már a következő évtized sikeres vállalatát építjük. Egy olyan fenntartható fejlődésű Masterplaston dolgozunk, amely agilis szervezeti működésével képes a gyorsan változó üzleti környezethez való alkalmazkodásra, és élesedő versenyben is megfelel korunk kihívásainak. 2030-ra minden stratégiai termékünkben saját gyártással rendelkezünk majd és a stabil hátterünk révén folyamatosan növeljük piaci részesedésünket.” –tette hozzá Tibor Dávid, a Masterplast elnöke.