Történelmi rekordok a Masterplastnál

Sikeres alaptevékenysége, és az egészségiparba lépés hozta a magyar gyártó kiemelkedő eredményeit.

Fennállásának legsikeresebb negyedévét zárta a Masterplast, ami alatt sorra döntötte meg korábbi rekordjait.

 

A társaság idei harmadik negyedévben elért 37,5 millió eurós árbevétele, 4,2 millió eurós EBITDA értéke, valamint 2,6 millió eurós adózott profitja is túlszárnyalta az eddigi legjobb negyed éves számokat. A koronavírus árnyékában elért kiemelkedő eredményt a növekvő építőanyag nagykereskedelmi tevékenység, a bővülő gyártás és a magasabb nyereség tartalmú egészségiparba lépés biztosította. A csoport új németországi leányvállalata, az egészségügyi védekezéshez szükséges speciális alapanyagokat is gyártó Masterplast Nonwoven GmbH sikeres indulásával jelentős pozitív hatást gyakorolt a társaság eredményességére.

 

A koronavírus meghatározta az életkörnyezetet, de az építőipar működését alapvetően nem befolyásolta. A folyamatban lévő projektek haladtak és a felújítási szektor is élénk volt, viszont az üzleti környezet változása miatt el nem indult beruházások hatása később jelentkezhet.

 

A csoport árbevétele 20 százalékkal növekedve rekord szintre, 37,5 millió euróra emelkedett. Bővült a társaság építőipari nagykereskedelmi alaptevékenysége, és az elért növekedéshez nagyban hozzájárult az új német gyártócég, a Masterplast Nonwoven GmbH értékesítése. Az árbevétel bővülése mellett nőtt a kereskedelmi árrés és árréstömeg is a bázisidőszakhoz képest. Az eredményesség nagyarányú növekedésében jelentős szerepet játszott az alaptevékenység mutatóinak javulása, és az új üzletág kiváló indulása.

 

Tovább erősödött a Masterplast gyártási kibocsátása. Ascherslebenben, a német gyártóegység, fokozott piaci igények mellett, magas kapacitás kihasználtsággal kezdte meg az egészségipari alapanyagok, ipari flízek és membránok előállítását. A stratégiai fontosságú építőipari termékek közül az üvegszövet gyártás kibocsátása bővült, mialatt a polisztirol hőszigetelő termékek előállítása a nagyon erős bázishoz képest csökkent. Az újabb gyártási tevékenység megkezdését követően szeptember végére már 1 134-re emelkedett a vállalat dolgozóinak létszáma.

 

2020 harmadik negyedévében az elért EBITDA összege 59 százalékos emelkedést követően 4,2 millió eurós rekordszintre ugrott, 11,2 százalékos hányad mellett. Az üzleti tevékenység eredménye 70 százalékkal haladta meg a bázist és mintegy 3,5 millió eurós összegével szintén a legmagasabb elért érték a vállalat történetében. A társaság negyedéves profitját rontották a kedvezőtlen árfolyam hatások, míg a tavaly kibocsátott kötvényeknek köszönhetően csökkentek a kamatköltségek. Így a csoport adózott eredménye újabb rekordot felállítva 2,6 millió eurós összegre növekedett. A sikeres harmadik negyedév tükrében a társaság biztosítottnak látja a közzétett 2020-as évre vonatkozó 120 millió eurós forgalom, 10,2 millió euró EBITDA, valamint 6,2 millió euró adózott eredmény elérését.

 

„Komoly fegyvertényként értékelhetjük, hogy a koronavírus negatív hatásai ellenére is növelni tudtuk az alaptevékenységünk árbevételét és eredményességét. Ehhez járult hozzá az egészségiparba történő sikeres belépésünk, így összességében minden idők legjobb negyedévét zártuk. A nehéz idők ellenére a Masterplast előtt újabb beruházási, és fejlesztési lehetőségek nyílnak, ezek megvalósítását intenzíven vizsgáljuk. A magyarországi építőanyag piac fejlődésével kapcsolatban pedig kifejezetten optimisták lettünk, mert az újonnan bejelentett kormányzati családtámogatási intézkedések jelentős lökést adhatnak az új lakásépítésnek és a felújításnak is. Összességében – a zűrzavaros külső környezet ellenére – kifejezetten pozitívnak ítéljük meg a Masterplast további növekedési kilátásait.”mondta el Tibor Dávid, a Masterplast Nyrt. elnöke.


Masterplast Nyrt.

Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió legnagyobb magyar többségi tulajdonban lévő építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata. A cégcsoport 9 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett vállalat 2019-es árbevétele 107 millió euró volt.