Padlógázzal indította az évet a Masterplast

Olvasási idő: 4 perc


A német export, az egészségipar és a leányvállalatok sikere hozta a kiemelkedő növekedést.

2021. Május 20. Sárszentmihály. Az ellátási láncok akadozásai mellett is példátlanul sikeres első negyedévet produkált a Masterplast. A német piacon és a leányvállalati országokban elért bővülés, valamint az egészségipari szegmens vártnál gyorsabb felfutása rekord magasra emelte a vállalat eredménymutatóit. A történelmi rekordok elérésében a bázishatás is szerepet játszott, lévén az elmúlt év hasonló időszakában az egészségipari szegmens még nem volt aktív.

 

Magyarországon, a széles körű kormányzati támogatások ösztönző hatása mellett továbbra is élénk piaci környezetben folytathatta munkáját a legnagyobb magyar építőanyag-gyártó. A leányvállalati és export országokban viszont legalább ennyire kedvező piaci széljárás uralkodott, az európai országok többségében a pandémia újabb hullámának tudatosabb kezelése mellett az építőipar és az egészségipar is nagy étvággyal indította az évet, ami jelentős keresletnövelő hatással bírt. Azonban a korábban nem tapasztalt drasztikus alapanyag áremelkedések és beszerzési nehézségek komoly kihívás elé állították a társaságot az év első hónapjaiban. Az acél, műanyag és építőkémiai alapanyagok gyors drágulását a globális ellátási láncok akadozása, az általános kapacitáshiány és a logisztikai rendszerek beszűkülése tovább fokozta, melyek következményei az építőipari és egészségipari termékek árában is gyorsan megjelentek. Mindezek ellenére sikeres volt a gyártás alapanyag-ellátásának biztosítása, ami kulcsfontosságúnak bizonyult az elért eredményekhez. A német gyártás az egészségipar és a német piac kiszolgálásában játszott szerepet. Mindkét terület új-többletbevételt jelentett az első negyedévben, miután a bázisév azonos szakaszában még nem volt aktív ez a két szegmens. Összességében a stabil belföldi teljesítmény nyújtotta alap, a német és az egészségipari értékesítés vártnál gyorsabb felfutása, valamint a leányvállalati és export országokban elért bővülés segítette a példátlan eredmények elérését.

 

 

 

A minden eddiginél eredményesebb negyedévben az árbevétel 38,3 millió eurós szintje 13,3 millió euróval múlta felül a tavalyi év hasonló időszakát, mialatt az EBITDA 11,4 százalékos aránya mellett 4,4 millió euróra erősödött, míg az adózott eredmény a tízszeresére ugrott és 7,3 százalékos arányával 2,8 millió eurót tett ki.

 

A gyártás terén az ascherslebeni üzem nagyon jól teljesített és a szerbiai gyártás hatékonysága is óriásit fejlődött, a folyamatban lévő beruházások pedig az ütemterveknek megfelelően haladnak. A Szabadkai üvegszövet beruházás harmadik fázisa rendben zajlik éppúgy, mint a vállalat központi telephelyén, Sárszentmihályon létesülő egészségipari alapanyag és késztermék gyártást megvalósító beruházások. Az egészségipari alapanyag gyártásfejlesztés júniusban lezárul és várhatóan a harmadik negyedévben már megkezdődhet a termelés, míg az egészségipari késztermékek előállítását célzó beruházás jelenleg a gépbeszerzésnél tart és az év végéig kezdődhet meg a gyártás.

 

„A családtámogatási, otthonteremtő kormányzati támogatások ösztönző hatására erősen indult az év az építőiparban Magyarországon, a kutatásaink és tapasztalataink alapján is rekordmagasan van a lakossági felújítási és építési kedv, ami számunkra jó alapot biztosít az év folytatására nézve. Mindemellett úgy látjuk, hogy az idei évben Európa-szerte élénkebb piaci környezetben dolgozhatunk mind az építőipari, mind az egészségipari szegmensben, így az export, az egészségipari értékesítés és a leányvállalati terület a továbbiakban is a növekedés motorja lehet. Az alapanyagok drasztikus áremelkedése és beszerzési nehézségei folyamatosan kihívás elé állítanak minket is, de hiszünk benne, hogy a továbbiakban is folyamatosan el tudjuk látni vevőinket, piacképes termékekkel és szolgáltatásokkal támogathatjuk partnereink versenyképességét.” –tette hozzá Tibor Dávid a Masterplast elnöke.


Masterplast Nyrt.

Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió legnagyobb magyar többségi tulajdonban lévő építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata. A cégcsoport 9 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett vállalat 2020-as árbevétele 122,7 millió euró volt.