Új magasságokban szárnyal a Masterplast

Olvasási idő: 4 perc


A globális felújítási láz és az egészségipar repíti a magyar vállalatot.

Az erőteljes évkezdés után tovább gyorsult a forgalom növekedése és újabb történelmi rekordokat ért el a második negyedévben a Masterplast nyereségessége. Az alapanyag hiányokkal terhelt környezetben is stabilan működő gyártói háttere biztosította a vállalat számára a globálisan jelentkező, erőteljes építőanyag iránti kereslet kiaknázását. A kiugró eredmény bővülés hátterében azonban jelentős szerepet játszik a bázishatás is. Az előző év azonos időszakában ugyanis a társaság legfontosabb export célországai zárlat alatt voltak, illetve ekkor még nem volt egészségiparból származó bevétele a vállalatnak.

 

A vállalat teljes működési területén, így belföldön, a leányvállalati országokban és az exportpiacokon is dinamikus értékesítés bővülést ért el, amelynek hatására az árbevétel több mint a duplájára nőtt a második negyedévben. A piac gyors bővülését elsősorban a covid miatt megváltozott lakhatás iránti igény okozta. A bezártság időszakában átértékelődött az emberek prioritásában az otthon nyújtotta környezet és élettér minőségével kapcsolatos elvárás. A korlátozások alatt sokaknak keletkezett megtakarítása, ami pénzügyi lehetőséget nyújtott a lakásfelújításhoz. A globálisan jelentkező trend erőteljes kereslet élénkítő hatást gyakorolt, ami Magyarországon az elérhető támogatások miatt még markánsabban volt érezhető.

 

A globális ellátási láncokban jelentkező zavarok alapanyaghiányt és áremelkedéseket okoztak, ami azonban lehetőséget is teremtett a társaság számára. A vállalat ebben a nehéz helyzetben is biztosítani tudta a gyártói hátterének alapanyag ellátását és az üzemek teljes kapacitás kihasználtság mellett termelhettek. A magyar többségi tulajdonú vállalat számára a kezdetektől elsődleges prioritást élvez a magyar piac ellátása, aminek köszönhetően nem volt áruhiány a Masterplast termékeiből.

 

Az egészségipari divízió a második negyedévben is jól teljesített, a németországi alapanyaggyártásnak és a magyar egészségügynek szállított védőoverál értékesítésnek köszönhetően. Mindemellett június végén ünnepélyes keretek között átadásra került a társaság központi telephelyén az egészségipari alapanyaggyártó üzemegység. Az Egészségipari Támogatási Program kereteiben juttatott állami támogatással együtt, mintegy 9,5 milliárd forintból létesült gyárban megkezdődött az egészségipari textíliák gyártása. A termelés felfuttatása a tervek szerint halad, éppúgy, mint a társaság egészségügyi késztermékgyártó beruházása.

 

A vállalat ismételten halmozta a rekordokat a főbb eredménymutatók tekintetében. A második negyedévben elért 57,1 millió euró rekord árbevétel azt jelenti, hogy az első félévet követően a Masterplast értékesítése immár 95,4 millió eurós szintre szárnyalt. A bázishoz képest az export, valamint az egészségipar okozta többletnek is köszönhetően a második negyedévben megtermelt eredmény is új magasságokba emelkedett. Az EBITDA 8,5 millió euróra ugrott, amivel 14,9 százalékos hányadot tett ki, mialatt az adózott eredmény a 3,5 szeresére, 6,3 millió euróra nőtt. Mindez azt jelenti, hogy 2021 első hat hónapját követően a társaság adózott eredménye több, mint 40 százalékkal haladta meg a 2020 teljes évében elért eredményt.

 

„Rendkívül büszkék vagyunk az elért eredményre, a Masterplast csapata sokat tett azért, hogy ilyen jól zárjuk az első félévet. A kiugró növekedésben a bázis hatások is szerepet játszottak. A tavalyi évben ez a három hónap volt a covid legnehezebb időszaka, így alacsonyabb volt a bázis, valamint az egészségipari divízió eredményei miatt is ilyen erőteljes az eredmény bővülés. A trendek kapcsán látni kell, hogy a pandémia alatt az emberek jobban érzékelték a lakásuk hiányosságait, és a prioritási listán sokkal előrébb került az otthon minősége. Megtapasztaltuk milyen bezárva lenni, a lakás sok esetben munkahellyé is vált, ezért ma már a lakókörnyezet sokkal fontosabb szerepet játszik. A korlátozások alatt megtakarított pénzt most globálisan, és tömegével kezdték az emberek lakhatási minőségük javítására költeni, ami hatalmas lökést adott a felújítási és építési piacnak. Magyarországon a kormányzati támogatások is ösztönzően hatnak, méréseink szerint rekord magasra emelkedett a felújítási kedv. Emellett az európai uniós karbonsemlegességi célok ambiciózusabbá válásával az épületek energiahatékonysága hosszabb távon is felértékelődik, ugyanis ennek elérése a legnagyobb energiafelhasználónak számító épületek szigetelésével, újraszigetelésével érhető el„– tette hozzá Tibor Dávid, a Masterplast elnöke.


Masterplast Nyrt.

Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió legnagyobb magyar többségi tulajdonban lévő építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata. A cégcsoport 9 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett vállalat 2020-as árbevétele 122,7 millió euró volt.